INSPIRACJE / Odżywianie / 11 października 2018

Wzmocnij swój organizm i przygotuj się na jesień

Przygotuj się na jesień. Wzmocnij swój organizm i nie daj się infekcjom!

Kalendarz i pogoda za oknem pokazuje, że jesień zagościła już u nas na dobre. Reklamodawcy prześcigają się w bombardowaniu nas informacjami o lekach na różnego rodzaju infekcje. Za pomocą pewnych składników diety można zmniejszyć ryzyko przeziębień i wzmocnić tym samym swój organizm, aby na grzyby wstawać z ogromną energią i w pełni zdrowia!

Miód

Od zawsze znany specyfik na różnego rodzaju infekcje i przeziębienia, jest w stanie również im zapobiec. Wynika to z jego właściwości antyoksydacyjnych, które zawdzięcza obecności witaminy C, karotenoidów czy flawonoidów. Latem znajdziesz je w owocach jagodowych, takich jak jagody, maliny czy borówki. Uważa się, że najbardziej skuteczny w zapobieganiu przeziębień jest miód manuka oraz miód gryczany. Co ważne, miód należy dodawać do napojów o temperaturze max. 60℃, gdyż powyżej ten temperatury traci on swoje właściwości zdrowotne.

Witamina C

Jej bogatym źródłem są warzywa i owoce takie jak: truskawki, czarna porzeczka, owoce cytrusowe, papryka czy kapusta. W okresie jesiennym bogatym źródłem może być też kapusta kiszona, spożywana na przykład jako surówka. Najbardziej kojarzymy ją z odpornością, prawda? Uczestniczy ona bowiem w walce układu odpornościowego z czynnikami mogącymi wywołać infekcje. Działanie witaminy C wspomaga dodanie witaminy E, którą znajdziesz między innymi w olejach roślinnych.

 

Imbir

Ta przyprawa ma szereg zastosowań, nie tylko w kuchni. Wykazuje on bowiem działanie przeciwbólowe oraz przeciwzapalne. Badania wskazują, że ma on podobne działanie do… aspiryny. Dlatego oprócz miodu, do herbaty warto dodać również świeżo starty imbir.

Czosnek

Czosnek jest liderem wśród roślin, których działanie lecznicze udowodniono naukowo. Często jest on nazywany naturalnym antybiotykiem. Działanie bakterio- czy grzybobójcze zawdzięcza zawartym w nim olejkom zapachowym. Czosnek, oprócz działania zwalczającego drobnoustroje w momencie infekcji, ma również właściwości wzmacniające naszą odporność, dlatego warto dodawać go do sosów w daniach obiadowych czy sałatek.

Treść niniejszych artykułów ma charakter wyłącznie informacyjny. Nie zastępuje konsultacji z lekarzem i nie może być podstawą do stosowania jakichkolwiek środków farmaceutycznych ani form terapii. Wszelkie decyzje w ww. kwestiach należą do lekarza prowadzącego leczenie. Portal ani osoby współpracujące nie ponoszą jakiejkolwiek odpowiedzialności wynikającej z zastosowania informacji zawartych w portalu.

Zadzwoń i umów się na wizytę!

ul. 20 Stycznia 7
Pabianice

788 937 867 | kontakt@poradnia-rownowaga.pl