INSPIRACJE / Odchudzanie / 1 kwietnia 2019

Co Cukier Robi z Twoim Mózgiem

UWAGA: Przeczytaj ten wpis na blogu, jeśli jesteś naprawdę gotowy, aby zakończyć związek z cukrem. Kiedy już to wiesz, nie możesz wrócić.

Czy miałeś kiedyś kryzys w środku dnia? Spadek, gdy nie mogłeś myśleć jasno?

A w oszołomieniu sięgasz po wypełnioną cukrem latte lub muffinkę?

A co, jeśli powiem ci, że sposób, w jaki twój mózg doświadcza tych stymulantów, oświetla dokładnie te same obszary, co kokaina? Szalone, prawda?!

Codziennie pojawiają się nowe badania dotyczące tego, jak zły jest cukier dla mózgu. To jest tak samo złe dla twojego mózgu jak bycie w wyjątkowo stresującej lub poniżającej sytuacji 24/7.

 

Uzależnienie od cukru może w rzeczywistości osłabić funkcję hipokampa, części mózgu odpowiedzialnej za pamięć i radzenie sobie ze stresem.

Prawda jest taka, że kiedy rezygnujesz z cukru, twój mózg zaczyna się naprawiać. Mgła mózgowa, z którą masz do czynienia na co dzień, znika, a ty czujesz się wyraźnie i skupiony jak nigdy dotąd. Kiedy cukier jest twoim głównym źródłem paliwa, nie tylko szkodzi ci na poziomie fizjologicznym, ale także pogarsza twoje wyższe funkcjonowanie umysłowe.

 

Używanie cukru lub rafinowanych węglowodanów jako czegoś-co-daje-energię powoduje błędne koło, efekt cukru szybko się kończy, a niska energia powraca ze zdwojoną siła. Kiedy wykluczysz cukier ze swojej diety, zmieniasz ten cykl i tworzysz stabilną, zrównoważoną energię, która pozwala ci skupić się i poczuć umysłowo czysto. To tylko jedna z wielu zalet eliminowania cukru z twojego życia.

 

Jeśli jesteś gotowy, aby zwiększyć poziom energii, naturalnie istnieje JEDNA rzecz, którą musisz zrobić: wyeliminować cukier ze swojej diety we wszystkich formach. Może to brzmieć dramatycznie, ale wysłuchaj mnie. Cukier ma wartość odżywczą ZERO, ale nadal wymaga mnóstwo energii do przetworzenia. W rzeczywistości BIERZE od twojego ciała zamiast dawać mu (jak ma to robić jedzenie).

Oto 3 proste sposoby na zmniejszenie spożycia cukru już teraz…

 

  1. Przestań pić napoje gazowane lub soki, przejdź na wodę z dodatkiem kilku plastrów cytrusów, ogórka lub zaparzonej herbaty ziołowej
  2. Wyeliminuj białą mąkę z diety. Nigdy więcej chleba, makaronu lub wypieków, które podnoszą poziom insuliny jak nic innego.
  3. Pomiń deser i zdecyduj się na odżywczą herbatę ziołową z korzeniem lukrecji jako naturalnie słodkim dodatkiem, który również pomaga ograniczyć apetyt.

 

Chcesz jeszcze więcej wspaniałych wskazówek, które pomogą Ci schudnąć, poprawić trawienie, zwiększyć energię i zakończyć uzależnienie od cukru raz na zawsze?

Umów się na konsultację a zajmiemy się tym!

 

Treść niniejszych artykułów ma charakter wyłącznie informacyjny. Nie zastępuje konsultacji z lekarzem i nie może być podstawą do stosowania jakichkolwiek środków farmaceutycznych ani form terapii. Wszelkie decyzje w ww. kwestiach należą do lekarza prowadzącego leczenie. Portal ani osoby współpracujące nie ponoszą jakiejkolwiek odpowiedzialności wynikającej z zastosowania informacji zawartych w portalu.

Zadzwoń i umów się na wizytę!

ul. 20 Stycznia 7
Pabianice

788 937 867 | kontakt@poradnia-rownowaga.pl