INSPIRACJE / Odchudzanie / 13 kwietnia 2017

10 Trików Zmiany Nawyków

Czy masz nawyki, które chciałbyś zmienić?

Jedzenie, sport, nauka, odchudzanie, praca, odpoczynek – nasze życie składa się z nawyków.

Mogą one Cię zbudować – mogą Cię też zniszczyć.

Wyrobienie sobie pożądanego nawyku nie wygląda inaczej niż wypracowanie nawyków, które już masz, a które nie są dla Ciebie korzystne. Co chcesz zmienić?

Może chcesz wstawać wcześniej, rozpocząć (i z sukcesem zakończyć) dodatkowy projekt, zmienić sposób odżywiania, rozpocząć regularne ćwiczenie? Oto kilka zasad, które pomogą Ci w tym zadaniu:

    1. Daj Sobie Czas. Nie da się z góry określić ile czasu potrzeba, aby wyrobić sobie nowy nawyk. Tym niemniej daj sobie na to miesiąc.
    2. Co Stracisz? Odpowiedz sobie na pytanie: Jaką pozytywną potrzebę zapewnia mi obecny nawyk. Wyrobiłeś sobie go z pozytywną intencją Twojej podświadomości. Zanim zaczniesz zmianę zapisz sobie jaki masz korzyści z obecnego nawyku. Korzyści, które Cię budują przenieś do nowego nawyku, a stratę tych, które są dla Ciebie negatywne odżałuj i zaakceptuj.
    3. Rób Małe Kroki. Zmiana wymaga czasu i cierpliwości w powtarzaniu. Zajmuj się jednym nawykiem na raz, tak abyś nie miał wymówek w codziennym wypełnianiu swoich założeń. Nie zakładaj codziennie dwóch godzin na siłowni – zacznij o tak małego kroku, którego zrobienie nie będzie stanowiło wysiłku ponad siły.
    4. Co Zyskasz? Rządzą nami emocje. Zapisz jakie pozytywne korzyści będziesz miał z wprowadzenie nowego nawyku. Każdy nawyk składa się z trzech elementów: bodźca – rutynowego działania – oraz nagrody. Działanie bez nagrody wymaga siły woli – a to utrudnia utrzymanie nawyku.
    5. Zapisz i Powiedz o Tym. Zapisz swoje zobowiązanie do zmiany i powiedz to dwóm – trzem bliskim osobom. Poproś o pomoc w realizacji przez obronę Twojej motywacji.
    6. Unikaj Bodźców. Każdy nawyk zaczyna się od bodźca. Unikaj miejsc i sytuacji, które wyzwalają nawyki, których chcesz się pozbyć. Unikanie pokus to nie słabość, a strategia pomocna w zmianie.
    7. Pomyśl o Najgorszym. Jak może wyglądać najgorszy możliwy scenariusz, gdy jednak nie dokonasz zmiany. Nie ten zły – ten najgorszy. Wielu z nas zrobi więcej, aby uniknąć czegoś nieprzyjemnego niż dla przyjemności zyskania czegoś, co nam brakuje. Wyobraź sobie najbardziej bolesną dla Ciebie konsekwencję starego nawyku. Poczuj ten ból.
    8. Nie Bądź Perfekcjonistą. Nie wszystko jest czarne lub białe. Jeżeli nie uda Ci się za pierwszym razem rób ponownie. Wróć do planu i bądź konsekwentny. Skoncentruj się na najważniejszych dla efektu nawykach. Możesz mieć słabości, jeżeli nie są one przeszkodą w drodze do celu.
    9. Pamiętaj o Zmianie. Z doświadczenia wiem, że najsłabszym punktem we wprowadzaniu zmian jest pamiętanie, że mam je wprowadzić. Dlatego kartki z przypomnieniem mam wszędzie, zapisuje hasła (duże i kolorowe) w moim kalendarzu. Naprzeciwko mojego biurka mam na ścianie czerwoną kartkę (pustą), która przypomina mi o nowym nawyku, gdy pracuję sam lub z klientem. Wyparcie i nagła utrata pamięci jest prostą, ale skuteczną metodą, którą Twój umysł nieświadomy będzie się bronił przed opuszczeniem strefy komfortu.
    10. Najlepszy Czas Jest Teraz. Zastanawiasz się od kiedy zacząć. Zrób to od razu. Nie czekaj, nie planuj, nie licz, że będzie łatwiej za dzień, tydzień czy miesiąc. Zacznij powoli – małymi krokami, ale zacznij.

 

Treść niniejszych artykułów ma charakter wyłącznie informacyjny. Nie zastępuje konsultacji z lekarzem i nie może być podstawą do stosowania jakichkolwiek środków farmaceutycznych ani form terapii. Wszelkie decyzje w ww. kwestiach należą do lekarza prowadzącego leczenie. Portal ani osoby współpracujące nie ponoszą jakiejkolwiek odpowiedzialności wynikającej z zastosowania informacji zawartych w portalu.

Zadzwoń i umów się na wizytę!

ul. 20 Stycznia 7
Pabianice

788 937 867 | kontakt@poradnia-rownowaga.pl


close

Pobierz ebook z przepisami na zdrowe święta